Vieną pirmųjų Klaipėdos „Žaliakalnio“ gimnazistai laikė Menų dailės krypties brandos egzaminą (toliau – ir Menų egzaminas, Dailės egzaminas).

Mokyklinį dailės brandos egzaminą šiemet laikė 3 „Žaliakalnio“ gimnazistės: Anastasija Bondarenko, Elizaveta Dynkina bei Valerija Solomatina.

Dailės egzaminas pagrįstai pelnė vieno sudėtingiausių brandos egzaminų vardą.

Egzaminuojant tikrinamos ne tik mokinio įsisavintos žinios ir įgūdžiai, taip pat vertinama jo kūrybinė

raiška, meno kūrinių analizė bei interpretavimas.

Kandidatai privalėjo atlikti kūrybinį darbą (pvz. nutapyti paveikslą), taisyklinga lietuvių kalba parengti kūrybinio darbo aprašą bei pristatyti kūrinį vertinimo komisijai.

„Norėjau parodyti ką matau ir jaučiu. Žaviuosi senamiesčiu, jo architektūra. Visi jį mato skirtingai. Norėjau perteikti Klaipėdos senamiesčio spalvingumą ir išskirtinumą. Anastasija Bondarenko.

Jau rugsėjį, pirmomis mokslo metų dienomis, ketvirtokai privalėjo apsispręsti, ar ankstyvą pavasarį laikys dailės egzaminą. Per šį apibrėžtą laiko tarpą baigiamojo darbo vadovas nuolat vertino, ar mokinys sugeba taikyti įgytas žinias ir spręsti menines problemas, ar parengs ir pristatys egzamino reikalavimus atitinkantį kūrinį ir jo aprašą.

„Kiekvienas daiktas, judesys, garsas turi savo energiją, žinią bei paslėptą prasmę. Gyvūnai yra tikri draugai, jie nuoširdžiai mus myli. Paveikslas pasakoja apie mano meilę savo augintinei ir apie mūsų bendravimą. Elizaveta Dynkina.

Ypatingas dėmesys skirtas būtent kūrybinio darbo aprašui – jame mokiniai privalėjo atskleisti savo

menines ir kultūrinio konteksto žinias, kalbinės raiškos ir dalykinio raštingumo gebėjimus, vertybines

nuostatas, estetinę nuovoką bei kt.

Kūrybinio darbo pristatymo metu komisija vertino, ar mokiniai sugebėjo pademonstruoti savo gebėjimus ir kompetentingai komunikuoti.

„Meilė Klaipėdos senamiesčiui – tarsi pasinėrimas į istorinę pasaką, kurioje kiekviena gatvė ir pastatas alsuoja prisiminimais ir savitu charakteriu. Tai buvo mano pirmoji patirtis tapant impresionizmo stiliumi ant didelės drobės. Savo kūrybinį darbą papildžiau pastelėmis, jos suteikė impresionizmui būdingą ryškumą ir sodrumą. Valerija Solomatina.

Gimnazistės sėkmingai įveikė brandos egzaminų sesijos išbandymą, tradiciškai puikiai perteikė kūrinių idėjas grafinėmis ir spalvinėmis raiškos priemonėmis bei originaliai pristatė kūrybinio darbo rezultatus.

Galimai ateityje abiturientės pasinaudos įgyta kūrybinio darbo patirtimi renkantis su menais susijusią arba iš dalies susijusią profesiją.

Nuo 2024–2025 m. m. nebeliks mokyklinių egzaminų. Pageidaujantieji galės rengti dailės brandos darbą. Jis nėra laikomas valstybiniu egzaminu, tačiau už jį galima gauti papildomų balų stojant į aukštąją mokyklą (pvz. Vilniaus dailės akademiją).

Didžiuojamės Jumis, moksleivės!

Jūs garsinate Klaipėdos „Žaliakalnio“ gimnazijos vardą!

Vienas iš menų brandos egzamino uždavinių – stiprinti meninio ugdymo prasmės supratimą mokykloje ir visuomenėje, tad pristatome visai „Žaliakalnio“ bendruomenei mūsų dailininkių kūrybinius darbus: