Vieną pirmųjų Klaipėdos „Žaliakalnio“ gimnazistai laikė Menų dailės krypties brandos egzaminą (toliau – ir Menų egzaminas, Dailės egzaminas).

Mokyklinį dailės brandos egzaminą šiemet laikė 6 „Žaliakalnio“ gimnazistės: Valerija Potapova, Nicole Anna Belozorova, Milana Liletko, Karina Guliakova, Nikol Rej bei Ana Oliva.

Dailės egzaminas pagrįstai pelnė vieno sudėtingiausių brandos egzaminų vardą.

Egzaminuojant tikrinamos ne tik mokinio įsisavintos žinios ir įgūdžiai, taip pat vertinama jo kūrybinė

raiška, meno kūrinių analizė bei interpretavimas.

„Sapnai – tarsi veidrodis, atspindintis mūsų vidinį pasaulį. Norėjau pavaizduoti kažko fantastiško ir nerealaus“. Valerija Potapova, „Sapnas“ (tapyba, mišri technika).

Kandidatas privalo atlikti kūrybinį darbą (pvz. nutapyti paveikslą), taisyklinga lietuvių kalba parengti

kūrybinio darbo aprašą bei pristatyti kūrinį vertinimo komisijai.

„Nupiešiau savo vaikystės dalelę, jį labai svarbi mano gyvenime“. Nicole Anna Belozorova, „Mažasis princas“ (grafika, mišri technika).

Jau rugsėjį, pirmomis mokslo metų dienomis, ketvirtokai privalo apsispręsti, ar ankstyvą pavasarį laikys dailės egzaminą. Per šį apibrėžtą laiko tarpą baigiamojo darbo vadovas nuolat vertina, ar mokinys sugeba taikyti įgytas žinias ir spręsti menines problemas, ar parengs ir pristatys egzamino reikalavimus atitinkantį kūrinį ir jo aprašą.

„Veidrodis – tai fantazijų atspindys mūsų kasdienybėje“. Milana Liletko, „Harmonija“ (tapyba, mišri technika).

Ypatingas dėmesys skiriamas būtent kūrybinio darbo aprašui – jame mokinys privalo atskleisti savo

menines ir kultūrinio konteksto žinias, kalbinės raiškos ir dalykinio raštingumo gebėjimus, vertybines

nuostatas, estetinę nuovoką bei kt.

„Mėgstu iliustruoti savo jausmus, perteikti dienos pojūčius“. Karina Guliakova, „Miesto iliuzija“, triptikas (grafika, Dudlingo technika).

Kūrybinio darbo pristatymo metu vertinama, ar mokinys sugeba pademonstruoti savo gebėjimus ir kompetentingai komunikuoti.

„Paslaptingą miškas ir jame gyvenanti mano kūrinio herojė-miško siela“. Nikol Rej, „Nepažįstamoji“ (grafika).

Gimnazistės sėkmingai įveikė pirmąjį brandos egzaminų sesijos išbandymą, tradiciškai puikiai perteikė kūrinių idėjas grafinėmis ir spalvinėmis raiškos priemonėmis bei originaliai pristatė kūrybinio darbo rezultatus.

„Kas aš buvau anksčiau, ką man teko išgyventi, kas manęs laukia ateityje, kuo aš tapsiu? Visas šias mintis pavaizdavau savo darbe“. Ana Oliva, „Neišvengiamas procesas“ (grafika)

Galimai ateityje abiturientės pasinaudos įgyta kūrybinio darbo patirtimi renkantis su menais susijusią arba iš dalies susijusią profesiją.

Didžiuojamės Jumis, moksleivės!

Jūs garsinate Klaipėdos „Žaliakalnio“ gimnazijos vardą!

Vienas iš menų brandos egzamino uždavinių yra stiprinti meninio ugdymo prasmės supratimą mokykloje ir visuomenėje, tad pristatome visai „Žaliakalnio“ bendruomenei mūsų dailininkių kūrybinius darbus: